Zjišťování potřeb uživatelů

Při plánování transformačních změn v organizaci se vychází z potřeb uživatelů. Pracovníci sociálních služeb využívají metodiku pro zjišťování potřeb, která jim umožňuje poznat současný stav potřeb a schopností uživatelů. Zaměřují se také na zjištění toho, v jakém území má konkrétní uživatel vazbu (rodinu nebo známé), neboť z něho pochází nebo ho navštěvuje.

Zjištěné potřeby vyhodnocuje tým pracovníků a vychází z nich při plánování toho, jak zajistit nové bydlení a péči pro klienty.

Na základě poznatků ze zjišťování potřeb jsou nastaveny kategorie, které umožňují snáze naplánovat nové bydlení a služby. Jedná se o kategorie: nízká, střední a vysoká míra podpory, kterou uživatelé ke svému životu potřebují. Tyto kategorie nesouvisí se stupněm postižení nebo příspěvkem na péči - slouží pouze k nastavení nových forem bydlení a služeb. Pro jednotlivé kategorie se liší podmínky, které vyplývají z Kritérií transformace: např. počet osob v domě, velikost objektů apod.